0 st , 0 kr

Vanliga frågor

Här besvaras de vanligaste frågorna kring handel, våra produkter och företaget. Ni är välkomna att kontakta oss om ni har ytterligare funderingar.

Är Urkompaniet en auktoriserad butik?

Nej, vårt mål är att erbjuda lägsta möjliga pris till samma villkor. Som auktoriserad återförsäljare är man skyldig att sälja sina varor för så kallade listpriser, dvs. priser bestämda av klocktillverkaren. Vi vill kunna erbjuda samma klockor för samma villkor fast till lägre priser och alltid med garanti.

Är intresserad av en klocka som inte finns på hemsidan, kan ni hjälpa mig?

Kontakta oss och ange vilket varumärke och modell du söker så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig.

Har Urkompaniet någon butik man kan besöka?

Nej, Urkompaniet är enbart en internetbaserad butik där du kan beställa din klocka. Vi har inte höga butikskostnader som gör det omöjligt att kunna erbjuda de låga priser vi har på hemsidan. Vi gör vårt yttersta för att ge våra kunder en hög service och hjälpa de på bästa sätt.

Har jag någon garanti på min klocka?

Givetvis, vi erbjuder alltid lika tillverknings och materialgaranti på våra klockor som tillverkaren erbjuder. Vilken garantiform som gäller står angivet i klockans dokumentation. Det rör sig om 1-5 år, de flesta har dock två år.. Vi använder oss av vår egen återförsäljargaranti om inget annat anges. Du kan läsa mer om garanti under Handla tryggt.

Är alla klockor äkta och nya?

Ja, alla klockor är originalmodeller, nya och levereras i originalförpackning med dokumentation.

Har alla klockor i ert sortiment serienummer?

De klockor i vårt sortiment som tillverkas med serienummer har ett serienummer på undersidan av klockan. De flesta klockor har dock endast ett modellnummer och / eller ett produktionsserienummer.

Vad händer om klockan går sönder

Alla garantiärenden skickas direkt till Urkompaniet. Garanti gäller endast tillverknings- och materialfel. Vi reparerar klockan kostnadsfritt om det inträffar inom garantitiden och skadan omfattas av garantivillkoren

Vänligen notera att garanti ej täcker:

- Skador som orsakats av slarv, felaktig användning eller andra faktorer som inte beror på tillverknings- eller materialfel.

- Skador på glas, krona, boett armband och övriga ytliga skador på uret.

- Fuktskador på ej vattentäta klockor ( Vattentät = 10 ATM).

- Ändringar på serienummer.

- Urkompaniets garantibevis måste inlämnas vid garantiärenden.

Om fel inte omfattas av garantin debiteras en felsökningsavgift om 300 kronor plus ev. tillkommande fraktkostnader.

Vad menas med lagervara?

Med lagervara menas att klockan finns i lager idag hos Urkompaniet eller någon av våra leverantörer. Leveranstiden beräknas mellan 3-10 dagar om inget annat anges. I de fall då klockan ej finns i lager hos oss eller leverantören, klassas varan som beställningsvara.

Hur lång är leveranstiden?

För att kunna erbjuda låga priser så har Urkompaniet begränsad lager. Våra leverantörer levererar varor till oss dagligen.

Alla beställningar som inkommer innan kl. 14.00 på vardagar skickas samma dag från leverantören.

Vanligtvis tar det mellan 2-5 dagar tills vi har varan i vårt lager och klockan skickas samma dag till kund som kan motta paketet inom 1-3 dagar. Leveranstiden beräknas därför mellan 3-10 arbetsdagar, i annat fall informerar vi er snarast möjliga. ( Den normala leveranstiden är mellan 3-5 dagar).

Är alla paket försäkrade?

Ja, Urkompaniet samarbetar med Posten för att säkerställa trygga och så bra leveransvillkor som möjligt. Alla varor som skickas är försäkrade mot skada och förlust tills att varan mottagits av kunden.

Skickar ni ut kollinummer när klockan skickas från er?

Ja, vi meddelar alltid via registrerad e-post eller SMS när varan skickas samt när den är redo att hämtas ut. Ett sökbart kollinummer anges alltid till kunden.  Det dröjer cirka 12 timmar innan en försändelse är sorterad och spårbar hos posten

Vad har ni för betalningsalternativ?

I dagsläget erbjuder vi våra kunder följande alternativ:

- Säkra kortbetalningar som Visa och MasterCard.

- Faktura via Klarna 14 dagar netto.

- Delbetalning via Faktura konto.

- Bankgiro.

Kan jag ångra mitt köp?

Vi har alltid 14 dagars ångerätt i enlighet med distans- och hemförförsäljningslagen. Vid köp av "Beställningsvara" kan köpet ångras kostnadsfritt i 24 timmar efter att det har utförts, därefter kan en returavgift tillkomma ifall varan hunnit skickas från utlandet. Avgiften är 25% av varans värde. Läs mer om ångerrätt under Handla tryggt.

Inte hittat svar på din fråga? Kontakta oss så hjälper vi dig vidare.

Är Urkompaniet en auktoriserad butik?
Nej, vårt mål är att erbjuda lägsta möjliga pris till samma villkor. Som auktoriserad återförsäljare är man skyldig att sälja sina varor för så kallade listpriser, dvs. priser bestämda av klocktillverkaren. Vi vill däremot erbjuda samma klockor för samma villkor fast till lägre priser och alltid med garanti.
Är intresserad av en klocka som inte finns på hemsidan, kan ni hjälpa mig?
Självklart, kontakta oss angående märkte och modell så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig vidare.
Har Urkompaniet någon butik man kan besöka?
Nej, Urkompaniet är enbart en internetbaserad butik där du kan beställa din klocka. Anledning till det är de höga butikskostnader som gör det omöjligt att kunna erbjuda de låga priser vi har på hemsidan. Vi gör vårt yttersta för att ge våra kunder en hög service och hjälpa de på bästa sätt.
Har jag någon garanti på min klocka?
Givetvis, vi erbjuder alltid 12 respektive 24 månaders tillverknings och materialgaranti på våra klockor. Vilken garantiform som gäller står angivet för varje klocka på hemsidan. Vi använder oss av vår egen återförsäljargaranti och inget annat anges. Du kan läsa mer om garanti under Handla tryggt.
Är alla klockor äkta och nya?
Ja, alla klockor är självklart äkta, nya och medföljer i originalförpackning.
Har alla klockor i ert sortiment serienummer?
Ja, Alla klockor i vårt sortiment som tillverkas med serienummer kommer självklart ha ett serienummer på klockan.
Vad händer om klockan går sönder?
Alla garantiärenden skickas direkt till Urkompaniet. Garanti gäller endast tillverknings- och materialfel. Vi reparerar klockan kostnadsfritt om det inträffar inom garantitiden och garantivillkoren Vänligen notera att garanti ej täcker: - Skador som orsakats av slarv, felaktig användning eller andra faktorer som inte beror på tillverknings- eller materialfel. - Skador på glas, krona, boett armband och övriga ytliga skador på uret. - Fuktskador på ej vattentäta klockor ( Vattentät = 10 ATM). - Ändringar på serienummer. - Urkompaniets garantibevis måste inlämnas vid garantiärenden. Om fel inte omfattas av garantin debiteras en felsökningsavgift om 300 kronor plus ev. tillkommande fraktkostnader.
Vad menas med lagervara?
Med lagervara menas att klockan finns i lager idag hos Urkompaniet eller någon av våra leverantörer. Leveranstiden beräknas mellan 3-10 dagar om inget annat anges.
Hur lång är leveranstiden?
För att kunna erbjuda låga priser så har Urkompaniet begränsad lager. Våra leverantörer tar emot orders av oss 1-2 gånger om dagen och levererar varor till oss dagligen. Alla beställningar som inkommer innan kl. 19:00 på vardagar skickas samma dag från leverantören. Vanligtvis tar det mellan 2-5 dagar tills vi har varan i vårt lager. Därefter skickas klockan inom 12 timmar vidare till kund som kan motta paketet inom 1-3 dagar. Leveranstiden beräknas därför mellan 3-10 arbetsdagar, i annat fall informerar vi er snarast möjliga. ( Den normala leveranstiden är mellan 3-5 dagar).
Är alla paket försäkrade?
Ja, Urkompaniet samarbetar med Posten för att säkerställa trygga och så bra leveransvillkor som möjligt. Alla varor som skickas är försäkrade mot skada och förlust tills att varan mottagits av kunden.
Skickar ni ut kollinummer när klockan skickas från er?
Ja, vi meddelar alltid via registrerad e-post eller SMS när varan skickas samt när den är redo att hämtas ut. Ett sökbart kollinummer anges alltid till kunden.
Vad har ni för betalningsalternativ?
I dagsläget erbjuder vi våra kunder följande alternativ: - Säkra kortbetalningar som Visa och MasterCard. - Faktura via Klarna 14 dagar netto. - Delbetalning via Faktura konto. - Bankgiro.
Kan jag ångra mitt köp?
Vi har alltid 14 dagars ångerätt i enlighet med distans- och hemförförsäljningslagen. Läs mer om ångerrätt under Handla tryggt.
Fråga
Svar

Betalningsalternativ

Handla säkert

Vi skickar med

Copyright © 2017 Urkompaniet, All Rights Reserved.

Stäng